Kata in Österreich :)

Kata in Österreich :)

Arbeiten

2016. augusztus 18. - Bárdos Kata

Augusztus 18. – Az első munkanap!

Sziasztok!

Túl vagyok az első napon, és azt hiszem, ha így megy tovább, megmaradok itt! :D Reggel nagyon be voltam tojva, úgyhogy 6:30 helyett már majdnem 6:00-ra megérkeztem az étterembe. Még sötét volt, mikor elindultam, szóval nem volt vidám végig menni az erdei úton, de legalább volt zseblámpám. Tegnap azt mondták, Johannát kell keresnem. Ő elvileg pincér, de együtt készítettünk elő mindent a vendégek reggelijéhez. Gondolom ezt később egyedül fogom csinálni. Johanna ugyan keveset beszél angolul, én meg szinte semmit németül, de megegyeztünk, hogy majd egymást tanítjuk! :D Néha elfeledkezett magáról és csak németül  beszélt hozzám, megértettem, és utána jutott eszébe hogy hé, ezt nem is angolul mondta! :D A feladatokat el tudta magyarázni és meg is mutatta, nagyon segítőkész volt. Igazából gépeket kell kezelnem és rendben tartanom (kávégépek, narancsfacsaró), és a vendégek után elpakolni. Legyen mindig cukor, tejszín az asztalokon, tiszta terítő stb… A reggeli 6:30-tól 10:00-ig van, akkor eléggé pörögni kell. Jó volt, mert kb 2 óra múltán át tudtam már látni a helyet és megtaláltam a munkát, nem kellett mindig mutatni. Johanna egyébként szólt, hogy nyugodtan üljek le, igyak egy kávét, egyek reggelit és utána dolgozzak tovább. (Amúgy ezt tegnap is mondták, hogy a szabadnapunkon is nyugodtan bejöhetünk akár háromszor is enni.)

A konyhában is kapok néha feladatot, de azért örülök, hogy a service-ben kell lennem a legtöbbet. Reggel valamikor megjelent a nagyfőnökünk, Dominik Schlicher, Johanna bemutatott neki. (Ő hívta fel Ferit először, és vele emaileztünk.) Kedvesen üdvözölt, és azt mondták, viszonylag korrekt. Hát majd kiderül. Végül nem 14:00-ig, hanem 15:00-ig kellett dolgoznom, elvileg mindig 8 órát kell dolgozni, plusz fél óra ebédszünet. Na az ebéd az egy ilyen mindentbele tészta volt, de meg lehetett enni. :D A konyha ezen az oldalon amúgy óriási, olyan király tágas, végre egy konyha, ami úgy néz ki, mint a filmekben! :D Minden posztnak megvan a saját kis „szigete”, húselőkészítés, rostlap, tálalás. (Feri oldalán nagyon sokkal szegényesebb minden, pedig biztos örülne, ha ilyen helyen dolgozhatna :( )Egy magyar a konyhai kisegítő, Tibor, a szakács pedig ottlétemkor Szása volt, akiről jókat mondtak eddig is, és tényleg nagyon jókedélyű meg jófej. Ő tud angolul is, szóval Johanna néha neki szól, ha valamit nem tud elmagyarázni nekem. De alapból jó hangulat van a konyhán. A munkaidőm vége felé már igazából nem volt teendő a reggelis cuccokkal, mindent elpakoltunk, elmostunk, előkészítettünk holnapra, úgyhogy szinte pincéri feladatokat láttam el. Johanna igyekezett mindig megmutatni a blokkot, hogy na most ezt meg ezt az üdítőt viszem ebben a pohárban, stb. Ennek örülök, legalább tanulok valami hasznosat is.

Amikor végeztem bementem Ferihez, elkértem a kulcsot, mert sajnos még abból is csak egy darab van, és odaadtam neki a zseblámpát az esti közlekedéshez. Miközben nem voltam otthon hoztak egy ágyat, a konyhából pedig szereztünk széket, ágynemű és huzatok még mindig nincsenek viszont. Ja azt tegnap nem írtam, hogy a szobánkban legalább van egy kis hűtő, szóval nem kell a többiekével együtt tárolnunk a kajánkat. A szobánk egyébként sajnos az utcára néz, az autók hangját meg kell majd szokni, de csak kicsit forgalmasabb, mint a Gróf út, szóval nem lesz baj. :D Holnap elvileg szabadnapos vagyok, Feri még nem ért haza, jó lenne, ha ő is az lenne, és akkor el tudnánk intézni néhány hivatalos ügyet. Meg egy jó nagy bevásárlást is kéne csinálnunk. Egy héten 5 nap munka 2 nap szabadnap van, de ez nekem például most úgy lesz, hogy dolgozom szombattól csütörtökig egyben 6 napot… Szóval most kicsit húzós lesz. Feri beosztása nem tudom milyen lesz, elvileg műszakokban dolgoznak, szóval lehet, hogy valamikor ő is délelőttös lesz és akkor nem kerüljük el egymást annyira. :)

Remélem mindkettőnknek bejön hosszútávon is ez a hely, mert eddig jónak tűnik. :)

P.S.: Az idő nagyon durván változékony! Én Skóciában láttam csak ilyet! Délelőtt zuhogó eső, aztán ragyogó napsütés, most pedig újra egy vihar. Sürgősen kell egy gumicsizma!!!

Puszi!

A bejegyzés trackback címe:

https://kata-ausztriaban.blog.hu/api/trackback/id/tr7410426254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása