Kata in Österreich :)

Kata in Österreich :)

Feri Tag

2016. október 04. - Bárdos Kata

Október 4.

Sziasztok!

Ma van Feri névnapja! :) <3

Nagyon régen írtam, talán mert kicsit bedaráltak a munkanapok. Összességében az elmúlt két hét jó volt, több dolog miatt is. Markus szabadságon volt, ami azt jelentette, hogy akármilyen sok munka volt is, mindent nyugodtan, higgadtan és hatékonyan meg tudtunk oldani. Johannával ketten lenyomtunk akár 2 buszt is, segítő nélkül. Aztán, nagyon sok mindent tanultam a pincérkedésről. Már tudok kávét csinálni, és pár napja pedig a tejhabbal is próbálkozom. Először itthon próbáltam Feri kávégépén, de az egy kicsit más, mint az éttermi profi gép. :D Vendégnek még nem mernék kiadni cappucino-t, de a szakácsoknak már gyártom serényen. :) Az asztalok számát és a legtöbb étel nevét is tudom már. Meg úgy alapból a némettel sokat haladtam most az utóbbi időben, mert egyszerűen rá voltam kényszerítve… Joey, Tommasso, Rado szinte egyáltalán nem beszélnek angolul, de valahogy mégis együtt kell dolgozni. :) Mondjuk az azért elég fura, amikor 8-9 óra körül szólalok meg először magyarul… Múlt héten Sascha megkért, hogy írjam ki a táblára a Tages Hit-et, a napi ajánlatot. Na most aki ismer, az tudja, hogy rettenetesen csúnyán írok. :D De megerőltettem magam, és annyira tetszett mindenkinek, hogy azóta én írom meg mindig. :D

Lett végre kártyafüggetlen telefonom is, a számom még nem fix, de majd kiírom, ha meglesz. Október 1-jével ugye Max lett a konyhafőnök a nordon, és végre véglegesen kiderült, hogy maga mellett tartja Ferit, hozott magával egy másik szakácsot, Singh-et pedig átküldték a südre. (Szóval ott most két indiai, Singh nevű szakács van… :D) Max kicsit tisztaságmániás és szeret mindent rendben tartani, úgyhogy rögtön azzal kezdte, hogy tegnap küche reinigung, azaz nagytakarítás volt a konyhán.

Mivel Johanna tegnap és ma szabad volt, Markus még urlaubon (elméletileg…), Vicky pedig a nordon, ezért nem volt mellém ember. Úgyhogy megnyertem Tommasso-t, az egyik olaszt a coffee shopból (a másik olasz Gianluca). Na, ő aztán arról híres, hogy nem dolgozik, a coffee-ban is beáll a pult mögé, kasszázik, aztán várja, hogy valaki letakarítsa neki az asztalokat. Szóval féltem nagyon, hogy mi lesz, és részben igazam is lett. Tegnap még nem volt olyan durva, csak egy kínai csoport volt, 27 ember, hát ilyen a pályafutásom alatt még sose volt. :D Aztán délben sem volt olyan sok munka, szóval annyira nem éreztem meg, hogy baj lenne vele, minden sehr brav meg perfetto volt, persze, mert megcsináltam helyette. :D Ma viszont a reggeli is sok volt, meg a coffee-ban is sokan voltak, úgyhogy rengeteget futkostam és dolgoztam, amíg ő halál nyugodtan sétálgatott két darab étlappal a kezében. Aztán rájöttem, hogy ha kérek tőle valamit, akkor általában nem mond rá nemet, szóval szépen kiválogattattam vele egy jó nagy adag evőeszközt. :D

A nap sokkja az volt, hogy Markus ugyan csak szerdára, azaz holnapra van beírva hivatalosan, de már ma bejött. Én ezt valahogy megéreztem már a napokban, hogy ez a rögeszmés úgyis bejön a szabadnapján, úgyhogy mindent kisuvickoltam és rendbe tettem hétfőn, hogy egy szava se lehessen. Sőt, amikor megérkezett, németül beszéltem vele, láttam is a fején az értetlenséget. :D Tegnap meg Dominik jött oda hozzám beszélni, hogy hogy haladok a némettel, hogy érzem magam itt, minden rendben van-e. Normális volt meg kedves, de azért érzem kicsit azt a nyomást, hogy minél gyorsabban, minél jobban tanuljak meg. Ami azért nem egyszerű egyedül, könyvből, szótárból, satöbbi. A szeptemberi bérpapíromat már megkaptam amúgy, és van rajta 17 euró borravaló, aminek nagyon örülök! :) A pénz mondjuk még nem érkezett meg a számlánkra, nem tudjuk, mi lehet a baj, remélem minél hamarabb meglesz.

Holnap beszélni akarok Markus-szal, hogy hogyan lehet kérvényezni az urlaubot, ha bármit tudok a dátumról akkor írok majd! :)

Puszi <3

A bejegyzés trackback címe:

https://kata-ausztriaban.blog.hu/api/trackback/id/tr4611768865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása